20. 3. 2016.

KANIWA



Kaniwa (izgovara se ka-nyi-wa). Kaniwa je takođe super hrana  bez glutena. Zrno je hranljivo i ukusno i može da se dodaje svakom obroku. Lako se vari. Odlična je kao kaša za doručak ili kao zamena za rižu i krompir za ručak ili večeru.

Veoma lako i jednostavno se kuva i nije potrebno ispirati zrno pre kuvanja jer ne sadrži gorke saponine. Jedan deo kaniwa se kuva u dva dela vode 15-20 minuta.

Kaniwa je "mlađi rođak od quinoa". Prepune su proteinima, vlaknima, antioksidansima. Slađeg je ukusa ali je seme upola manje od quinoa


Kaniwa je savršena kao obrok ili kao prilog ali je ukusna i drugim sastojcima. Odlična je sa povrćem ili u supe, sufle i musake. Ukus je blago orašasti i blago sladak. Odlično se slaže sa mesom, morskim plodovima i tofu. Kao dodatak pecivima daje bolji ukus i teksturu. Za zdrav doručak probajte je kombinovati sa svežim voćem i seckanim orasima. Ako sameljete yrna dobićete divno brašno.

Izuzetno ja hranljiva. Poznat je po tome što je bogat proteinima, vlaknima, željezom, kalcijem i antioksidantima. Ovo super zrno je kompletan protein, sa svih 9 esencijalnih aminokiselina i 7 grama proteina po 125ml porcije. To je također odličan izvor antioksidansa, jedinjenja koji su povezani sa smanjenjem rizika za hronična stanja kao što su bolesti srca. Kaniwa pruža dovoljnu dozu dijetalnih vlakana, vitamina, i minerala. Posebno je bogata kalcijumom, cinkom i gvožđem. Po porciji, kaniwa sadrži čak i više proteina, antioksidanata, i željeza nego quinoa!


Možete je čuvati u zatvorenoj plastičnoj ili staklenoj posudi na hladnom, tamnom i suvom mestu. Kaniwa će ostati sveža za godinu dana ako se pravilno skladišti.


2 коментара:

  1. Kupila sam je pre nedelju dana i danas sam je prvi put koristila u salati sa mangom i avokadom, inače Qunou jako volim i koristim je jako puno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sada samo biram namirmice koje mi odgovaraju u sirovoj ishrani jer sam presla u januaru na sirovo. Mojoj sreci nema kraja koliko ima divnih kombinacija i spajam sve ono sto sam verovala pre da je nespojivo.

      Избриши